8 Ocak 2011 Cumartesi

Yoga'yla kilo verdim, herkes çok şaşırdı

Ben spor salonuna gitmeyi beceremeyenlerdenim. Koşu bandının üstünde ya da aletlerle çalışırken o kadar sıkılıyorum ki, tarifi yok. Sevdiğim tek spor türü yüzme. Yüzmeyi de yarışır gibi telaş içinde değil, dans eder, su balesi yapar gibi yaptığımda zevk alıyorum. Anlayacağınız ben hareketi zevk aldığım sürece seviyorum. Yoga'ya spor yapma amacıyla başlamadım. Aslına bakarsanız Yoga'ya başladığımda Yoga'nın ne olduğunu bilmiyordum. Tamamen bir içgüdüyle gittim ilk derse. İyi ki de gitmişim:) Yoga beni hem fiziksel hem de ruhsal açıdan çok geliştirdi, değiştirdi ve güzelleştirdi. Yoga yapmaya başladığımda normal kilomun tam 11 kilo üstündeydim. Önceki bir kaç ay boyunca haftada bir, sonra haftada iki ve daha sonra fırsat bulduğum her gün Ashtanga ve Vinyasa derslerine girdim. Özellikle Ashtanga derslerinde çok fazla terliyordum, hem de hiç nefes nefese kalmadan. Derslerin sonunda içimde büyük bir huzur, bedenimde tarifsiz bir gevşeme duyuyordum. Bu huzur ve gevşeme daha önceleri benim uzun saatler boyunca uyuduğumda elde ettiğim bir şeydi. Yoga uykunun getirdiği rahatlığın on katını getiriyordu. Üstelik, sağlıksız ve uzun süre uyuma hali giderek sona eriyor, insan daha enerjik hale geliyor. Bu yüzden çok sık egzersiz yapmaya başladım. Önceleri yüzümün aydınlanmaya başladığını söyledi herkes. "Sana güzel bir şeyler oluyor" diyorlardı. Sonraları, eskiden öfkelendiğim pek çok şeye öfkelenmediğimi söyler oldular. Dört ay kadar geçtiğinde ise daralan elbiseler sorunum yerini bollaşan etekler, pantolonlara bırakmıştı. Çoğu insan "Yogayla mı kilo verdin? Yogada hareket mi var ki?" diye sordu. Evet yogada çok güzel hareketler var. Biz onlara asana (duruş, poz)diyoruz. Asanaları yaparken vücut ve ruh toksinleri atıyor:) Bir yan ürün olarak da kilo veriyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder